8 apr 2008

Google App Engine

Google stapt ook in de wereld die cloud computing heet. Cloud computing is de beweging binnen de ICT die het mogelijk maakt dynamisch server capaciteit te claimen bij een provider. Eerder schreef ik al over Amazon met zijn EC2 ( Elastic Cloud Computing ) en nu dus google.

De cloud computing van google heet "Google App Engine" en geeft ontwikkelaars de mogelijkheid applicaties te deployen naar servers die op de infra stuctuur van google draaien. Een en ander is op dit moment beperkt tot Phyton als programmeer taal, maar er zijn plannen dit uit te breiden.

Het is allemaal nog beta en ik heb geprobeerd een trial licentie te verkrijgen. Helaas is dat laatste niet gelukt ( tot nu toe ) maar ik heb al wel de SDK kunnen downloaden.

Binnenkort zal ik eens kijken of ik mijn eerste Webapplicatietje kan maken.

Iemand suggesties voor functionaliteit??

Geen opmerkingen: