14 feb 2009

Times, they are changing

Deze week ging onze wasmachine vreemd doen. Tijdens het centrifugeren maakt hij een zwaar geluid. Mijn, niet al te technische, inzicht, denkt dat het de lagers van de trommel zijn.

Misschien dat ik vreemd ben, dat zou heel goed kunnen, maar ik ga dan gelijk denken aan een nieuw apparaat. Dus alle bankrekeningen nageplozen om het budget te regelen voor een dergelijk apparaat en online gezocht naar een mooi vervangend modelletje. Uiteindelijk bij de wehkamp uitgekomen omdat dat zo lekker makkelijk is: online bestellen, laten afleveren, oude mee laten nemen en klaar.

Vanochtend wilde ik het allemaal gaan regelen tot ik bedacht dat het wellicht ook handig zou zijn eerst eens een monteur te laten kijken. Deze zou vast een beter beeld kunnen krijgen of het nodig is een nieuwe te kopen. De oude is immers nog maar 5 jaar oud.

Maar hoe kom je tegenwoordig aan een wasmachine monteur? Van vroeger weet ik nog dat mijn ouders dan de plaatselijke witgoed handelaar belde en het een en ander werd geregeld. Tegenwoordig kan dat echter niet meer. Ik geloof niet dat de wehkamp, BCC of andere grote ketens monteurs hebben. De hele bedrijfsfilosofie van die bedrijven is gebaseerd op het aanschaffen van nieuwe apparaten, de wegwerp maatschappij.

Tegenwoordig ben je afhankelijk van kleine eenmansbedrijfjes die bij je langskomen om het apparaat te repareren. Gelukkig hebben we tegenwoordig ook internet, dus een bedrijfje in de buurt was snel gevonden.

Ik heb online een info formulier ingevuld, en nu is het afwachten wanneer hij contact op neemt.

Intussen speelt er een liedje in mijn hoofd "And the times they are changing...."

Geen opmerkingen: