21 jul 2009

Forellen

Vandaag hebben we een oppas issue voor de jongens. Om dat te ondervangen heb ik vrij genomen. Deze vrije dag gaan we als volgt besteden: VISSEN OP FOREL!

Vroeger, toen ik jong was, ben ik vaak met mijn vader wezen vissen op forel. Altijd in Vaassen bij het Smallert. Ik heb het altijd een beetje nepperig gevonden: je betaald, ze gooien er vis in en deze vis probeer je vervolgens er weer uit te vangen. Het klinkt en voelt als gekunsteld.

Toch is het voor de jongens wellicht leuk om een keer te doen. Forellen geven een mooie actie op de hengel, en het vangen ansich is leuk werk.

Lars, het vriendje van Rob gaat ook mee. Nu snel het een en ander verzamelen en bij elkaar zoeken en dan gaan we vanmiddag eens kijken wat het ons oplevert.

1 opmerking:

Anoniem zei

En ik maar werken
http://www.kilroynews.net/special/2009-07/20090722.htm