1 sep 2009

Loadbalancing over 2 WLAN Nics

Ik heb twee USB nics. Allebei van het n type. Nu ben ik al een poosje bezig om beide nics in mijn Win XP pc te stoppen en met als doel de down / upload snelheid te verhogen.

Het is me echter nog niet gelukt een software matige mogelijkheid hiervoor te vinden. Bonding, zoals het in technische termen heet, van twee nics schijnt wel te kunnen op Linux maar voor windows is het blijkbaar een probleem.

Vandaag kwam ik echter wel het volgende tegen: een registry hack die het mogelijk maakt Loadbalancing te realiseren over de twee nics. Het is geen echte bonding maar het komt in de buurt.

Sinds vanochtend heb ik het draaien. Gevoelsmatig word het een en ander een stuk sneller. Ik heb echter nog geen mogelijkheid gevonden het te objectiveren. Vooralsnog laten we het lekker zo:-)

1 opmerking:

Anoniem zei

in server 2003 zit het wel in loadbalancing.
Dus dan lukt het gewoon

gr

Herman