24 feb 2008

Klusser de klus

We zijn goed bezig vorig jaar en dit jaar. Na eerst de zolder afgetimmerd te hebben en een kantoor aldaar gerealiseerd hebbende, ben ik gisteren op onze slaapkamer begonnen. Dit was nogal nodig omdat we daar al 15 jaar niets aan gedaan hebben. De oude vloerbedekking ligt er nog, het oude behang zit nog aan de muren en er staan twee kasten van het type: "gooi mij weg". Dit laatste heb ik eerst aangepakt. Samen met Bert, de buurman, heb ik gisteren een framework gebouwd waar een hangkast omheen word gebouwd.

Voordat je dat kan gaan doen moet je eerst de benodigde spullen bij een bouwmarkt gaan halen. Hier heb ik altijd een vreselijk hekel aan. Ten eerste zijn de afmetingen van de materialen dusdanig dat je die bijna of niet in je auto mee kunt nemen. Gelukkig heb ik een grote auto, dus dat ging gisteren goed. Ten tweede zijn de materialen vaak zo onhandelbaar als je alleen bent. Gelukkig begin ik al wat grotere kinderen te krijgen, en Rob heeft me dan ook geholpen met sjouwen. Als derde heb ik altijd het idee dat ik opgelicht wordt. De kosten van materiaal zijn zo exorbitant hoog dat ik mij altijd afvraag of ik het niet beter kan laten doen:-( Voor laminaat (9 m2) en materiaal voor een hangkast was ik al Euro 600 kwijt! Belachelijk.

Maar goed, hieronder dan de aanwinst. Nu nog verwerken tot een hyper deluxe slaapkamer!

DSC00316

DSC00315

2 opmerkingen:

Johann Geers zei

Saluti

Nou veel plezier ermee dan zou ik zeggen. Kom het in april -begin mei dan eens allemaal bewonderen ! Overigens wil het nog wel eens schelen om mn. laminaat in de aanbieding te kopen. Ik was hier voor Bergfriede ( 2 Kamers, keukentje, hal en entree ) kleine 300 Fr kwijt, de bijkomende plinten waren bijna nog duurder dan het laminaat ! ) Zelf gelegd natuurlijk, scheelt weer !

Gr uit Termen Oberwallis ( zo lekker werken, buiten Sonne pur en jawel 18.2 °C )

Unknown zei

Kniepert....
Geef maar eens wat minder uit aan die
computer speel dingentjes. dan hou je wat over voor je huis.
Gr uit Hardenberg
windkracht 8 regen vies klote weer.