18 okt 2008

Sync Lotus Domino calendar met Google calendar

Calendaring & Scheduling is in de huidige drukke maatschappij erg belangrijk geworden. Het bijhouden en afstemmen van ieders agenda is absoluut noodzakelijk geworden. Natuurlijk is het dan aan te raden om deze agenda digitaal bij te houden. Ieder mail pakket voorziet ook in dergelijke functionaliteit. Bijvoorbeeld Outlook, Lotus Notes en anderen kennen al jaren dzeze functionaliteit. Ook google kent deze functionaliteit met Google calendar. Een erg handige manier om je agenda met anderen te delen.

Wat ik echter vaak mis is de mogelijkheid je werk agenda te synchroniseren met je thuis agenda. Dus de mogelijkheid om het thuisfront op de hoogte te stellen van je werkzaamheden en je bezigheden.

Op het werk gebruik ik natuurlijk Lotus Domino. Het zou toch mooi zijn als ik de agenda daarvan zou kunnen synchroniseren met Google calendar.

Binnen Google calendar heb je de mogelijkheid extra kalenders aan te maken. Het is mijn bedoeling zo'n extra kalender te synchroniseren met Lots Domino.

Hiervoor heb ik een java proces geschreven die alle Lotus Domino calendar items vertaald in iCal formaat. Vervolgens maak ik gebruik van opensource software, GCaldaemon, om deze iCal te synchroniseren met Google.

Op dit moment ben ik aan het worstelen met recurrent events, maar dat gaat zeker werken.

Een mooi oplossing vind ik zelf:-)

4 opmerkingen:

Anoniem zei

hallo,

heb je bovenstaande al werkend? ik ben namelijk op zoek naar een soort gelijke oplossing


Met vriendelijke groet,

Jan Vugts
Mill

Gijs zei

Ik ben zeer geinteresseerd in uw oplossing, wilt u 'm delen met me? Wat zijn uw vorderingen met recurrent events ?

Gijs zei

Ik ben zeer geinteresseerd in uw vorderingen. Zou u het programma ook willen delen met mij?

AmardeuS zei

Ik ben benieuwd of je het aan de praat hebt gekregen?