17 mrt 2009

LAN Upgrade

Deze week was het weer eens tijd om wat te gaan doen aan het lokale netwerk. Teneerste was het internet echt aan de trage kant geworden. Nu heeft UPC een aanbieding lopen om je verbinding te upgraden naar 25Mb/s. Deze aanbieding heb ik gelijk aangegrepen en ik moet zeggen…werkt super!

Maar ja, snel internet en trage Wi-Fi is niet een hele slimme keuze. Dus ook mijn router geupgrade naar RangeMax N router van Netgear:

Met behulp van deze router heb ik 240 Mbps over mijn Wi-Fi netwerk!

Tja, en met die snelheid is het best goed mogelijk een LAN server en NAS te hebben. Dus vanmiddag een LaCie Network Space gekocht. 1 TB groot en met FTP, samba, Http etc.

LaCie Network Space

Deze gaat nu functioneren als opslag voor al mijn multimedia: films, mp3 etc. Prima oplossing lijkt me zo.

Geen opmerkingen: