27 mrt 2009

Nee zeggen

Ik heb moeite met Nee zeggen. Ik denk dat dat komt omdat ik mijn medemens niet teleur wil stellen, op zich een goede eigenschap vind ik, maar soms heb ik mezelf dan te pakken.

Dit weekend is er een bedrijfsuitje in Gerolstein, Duitsland. Hartstikke gezellig en leuk. Probleem is echter dat ik do en vrij een cursus heb en dat ik zondag weer thuis wil zijn voor Mark die dan 7 jaar wordt.

Een 1,5 maand geleden heb ik toch toegezegd te zullen komen, vrijdagavond vertrekken en zaterdag in de loop van de middag weer terug. Eigenlijk wist ik toen al dat dat erg ambitieus was, maar toch Ja gezegd:-(

Gisteren, de eerste cursus dag, ben ik iets eerder weggegaan omdat ik grieperig begon te worden. Nu, na een goede nachtrust en wat paracetamol, lijkt dat weer mee te vallen. Ik zie het echter niet zitten om vanavond naar Gerolstein te rijden. Ik heb me dus afgemeld.

Had ik nu maar eerder Nee gezegd, dan had ik me niet af hoeven melden….

 

Wanneer leer ik eens Nee te zeggen? Hebben anderen dat probleem ook?

Geen opmerkingen: