19 mrt 2008

Privacy opnieuw

Dat het mogelijk is het ip adres van mensen die deze blog bezoeken vast te leggen, moge inmiddels duidelijk zijn. Dat ik met behulp van het ipadres een "educated guess"kan doen naar de locatie waar iemand zich bevind is denk ik ook wel duidelijk. Wat er echter nog aan mankeerd is dat je op basis van het ip adres de naam van iemand achterhaald. De meeste mensen hebben tegenwoordig wel een statisch of semi statisch ip adres, dus die koppeling zou goed mogelijk moeten zijn.
Gisteren bedacht ik opeens dat ik die koppeling al had! Als iemand immers met me mailt dan wordt er ook het ip adres van de verzender meegestuurd! Vandaag heb ik die gegevens in een database gestopt en voila, als mijn database je kent dan zie je in de Google Maps je naam tevoorschijn komen. Leuke spielerij.

Geen opmerkingen: