28 jun 2008

Mijn Vader

Mijn vader is 87 jaar oud. De laatste jaren is hij ook behoorlijk aan het klungelen met zijn gezondheid. Frequente longontstekingen hebben er voor gezorgd dat hij regelmatig in het ziekenhuis moest verblijven. De laatste maanden was een ziekenhuis opname echter geen optie meer. Bij een eventuele nieuwe longontsteking was er gewoon te weinig wat ze voor hem konden doen.

Twee weken geleden kreeg hij pijn in zijn rug, waarschijnlijk een ingezakte wervel obv de prednison. Dit veroorzaakte dat hij op bed moest worden gehouden. Voor hem en mijn moeder kon dit gelukkig thuis gebeuren. Met heel veel wijkhulp is hij de afgelopen weken doorgekomen.

Donderdag werd ik gebeld op het werk. Mijn vader had koorts gekregen. Hoge koorts ws obv een nieuwe longontsteking. Ditmaal kon deze niet meer behandeld worden met antibiotica en hij raakte in een sepsis en een bijbehornde shock.

Na bijna 48 uur bij hem gewaakt te hebben met alle kinderen, is hij vannacht om 3 uur overleden. 87 jaren is hij geworden. Een mooie leeftijd.

Pa, sterkte  "whereever you are" en ma, ook jij heel veel sterkte. Er komen vast nog moeilijke tijden.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi Bertil,

Sterkte de komende tijd.

groet,

Arjan