7 aug 2009

Vrijdag 9 augustus.

Het is vrijdag 7 augustus 2009. Het zonnetje is al een tijdje op en ik zit te genieten voor onze tent. Langzaam wordt de camping wakker. De zon verdrijft het nachtelijke vocht en verwarmt tenten en caravans op Radastrand. Het Radasjon is spiegelglad en frequent zie je kringen in het water die getuigen van het feit dat er wel degelijk grote vissen leven in dit meer. Het vangen ervan is eigenlijk het enige wat nog niet goed gelukt is tijdens onze eerste Zweden ervaring. Voor de rest is het helemaal volgens mijn verwachtingen en hoop verlopen. De jongens hebben het geweldig naar hun zin, net als ik en zelfs Gerdien heeft een prima vakantie gehad. Langzaam maar zeker begint het eind weer in zicht te komen. Zondag pakken we de vouwwagen in, en slapen ‘s nachts in twee stuga’s. Maandag vertrekken we weer richting Denemarken. Als alles goed gaat zijn we dan dinsdag weer thuis.

Ondanks de geweldige tijd die we hier hebben gehad heb ik ook daar weer zin in. Dat is goed want het is een teken dat mijn batterijen weer opgeladen zijn. Nog even een paar dagen aanrommelen, opruimen en dan gaan we weer. We duiken weer onder in een hectisch nieuw jaar. Alle jongens gaan naar een nieuwe groep, er zijn weer ouderavonden en de voetbal gaat weer beginnen. Ik heb er zin in.

Eerst echter thuis nog een paar dagen wennen aan het normale leven. Misschien ga ik nog een paar dagen besteden aan onze boot. Schoonmaken, en wellicht zelfs een verfbeurtje. Met een beetje geluk kunnen we hem dan zondag nog een dagje uitproberen.

Nu echter nog twee mooie dagen in Zweden. Wat een geweldig land heb ik dit gevonden. Ruimte, rust, avontuur. Alles is aanwezig. Zelfs het weer werkte mee aan deze vakantie.

Geen opmerkingen: