12 nov 2010

Grote wasjes, kleine wasjes…

We hebben sinds een jaar of 6 een AEG wasmachine. Dat is niet een hele gelukkige keuze geweest want twee jaar geleden hebben we de lagers moeten laten vervangen. Een jaar geleden was het tijd voor een tweede reparatie en de afgelopen week gaf hij weer foutmeldingen. Gerdien stelde me hiervan op de hoogte toen ik op het werk in Amsterdam was.

Een snelle google actie leerde me dat de waterpomp deze keer aan vervanging toe was. Om echter weer geld aan dat vermaledijde ding uit te geven ging me te ver. In de pauze dus snel naar de amsterdamse poort gelopen en bij de BCC een nieuwe Siemens besteld. Een gezin bestaande uit 5 personen kan immers niet zonder goed werkende wasmachine.

Enthousiast belde ik Gerdien met het goede nieuws, een nieuwe wasmachine die het weer jaren zonder problemen ging doen.

Dat was een misrekening, Gerdien had haar eigen, mij niet bekende eisen, waaraan zo’n ding moet voldoen. ‘s Middags dus weer terug naar de BCC om de bestelling te annuleren en een nieuwe bestelling conform de eisen van Gerdien te plaatsen.

Eind van het liedje is dat er vandaag een nieuwe machine wordt geleverd, en dat mijn spaarpotje voor een weekje vissen volgend jaar, met 780 euri’s ingekrompen isBedroefde emoticon. Aan de andere kant lopen we met z’n allen wel weer in schone kleren straksGlimlach

 

WM14Q360NL

http://www.siemens-home.nl/producten/wassen-drogen-en-strijken/wasmachines/WM14Q360NL.html?source=browse

2 opmerkingen:

janse zei

zow zeg: "3D-aqualift systeem". Dat is nog eens handig!

Bertil Reiling zei

Yep, dat was de USP waar Gerdien voor ging.

3D-aqualift systeem
Het 3D-aqualift systeem van Siemens zorgt ervoor dat het wasgoed van drie kanten wordt bevochtigd. Door middel van waterinstroom via de
manchet, cascade-instroom, de asymmetrische wasmeenemers en door de openingen in de achterwand
van de trommel. Zo wordt met minder water, minder energie en minder wasmiddel een optimaal
wasresultaat bereikt.