20 jul 2007

DXLImporter en error handling

Deze week druk geweest met java en Dxlimporter in Lotus Domino.
Met name de error status van de dxlimporter hebben me met verbazing vervuld.

Op het dxlimporter object kun je aangeven of de import bij het optreden van een fatal error moet stoppen of dat het proces dan moet doorgaan. De dxlimporter kent echter 3 gradaties van errors:
warning
error
fatalerror.

Je zou denken dat alleen bij het ontstaan van een fatalerror een exception gethrowd word. Echter, ook een error throwt een Exception van het type NotesException. Rare van dit laatste is echter dat de import wel gewoon goed gaat!

Bovenstaande heeft me een poosje beziggehouden voordat ik daar achter was. Gevolg was dat ik mijn errorhandling in de java classes drastisch moest aanpassen en ik had weer eens een diepe zucht over voor Lotus Domino:-(

Geen opmerkingen: