27 jan 2008

Boeken lezen

Ik lees eigenlijk alleen tijdens de vakanties.Op andere momenten ben ik daar te onrustig voor. Heb altijd wel wat te doen en geef vaak de voorkeur aan het internet en de pc boven het lezen van een boek.

Dit weekend waren we echter op bezoek bij m'n zwager en daar lag "komt een vrouw bij de dokter" van kluun. Ik heb daar een paar bladzijden gelezen en dat "klikte" gelijk.

Dus vandaag ook maar eens begonnen aan het boek. We hadden het toevallig nog liggen, klaar om mee te nemen op een volgende vakantie. Ik ben nu 100 blz verder, en de klik is er nog steeds. Wat een drama en wat herkenbaar. Niet dat ik veel lijk op de hoofdpersoon, maar er zijn wel veel raakvlakken. Wedstrijden van Ajax, die ook ik me nog levendig kan herinneren, muziek uit mijn, en kluuns tijd, uitspraken van De Dijk en Bruce Springsteen. Allemaal bekend terrein. Ook in zijn relatie met Carmen zitten analogieen met mijn relatie met Gerdien. En door al deze herkenning heen loopt het immens trieste verhaal van een jonge vrouw die dood gaat aan kanker. Het gevecht tegen een onoverwinnelijke tegenstander en de botte, arrogante benadering van medisch nederland( ook al zo herkenbaar vanuit mijn achtergrond als IC verpleegkundige ). Al met al een mooi boek waar ik en blij en intens triest van word. Hoop dat ik het niet zelf hoef mee te maken.

1 opmerking:

Anoniem zei

als dit boek van jullie zelf is,houden we ons aanbevolen om het een keer te lenen. Erwin was ook al erg onder de indruk van dit boek, heeft er zelfs een slechte nachtrust van gehad.
Gerie