26 jan 2008

Onbegrijpelijke dingen

Ik ben van het type rationeel. Alles wat ik niet kan beredeneren is in mijn beleving onzin en niet de moeite waard om er iets mee te doen. Hieronder vallen: magnetiseurs, alternatieve geneeswijze in zijn algemeenheid, laser therapie tegen het roken en andere vage dingen.

Af en toe zijn er echter gebeurtenissen die je toch aan het twijfelen brengen over het rationele. Vanavond was er weer zo'n moment. Bij Pauw en Witteman was Uri Keller te gast. Natuurlijk kan het allemaal in scene gezet zijn, maar dat denk ik niet. En daar van uitgaande is het toch wel opmerkelijk wat die man allemaal doet.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

waarom geloof je nu niet dat het geen onzin is, dat snappen wij dan weer niet:-) voor alles is een verklaring
groeten uit Wezep

Johann Geers zei

Hé,

Ik heb ooit eens een boek gelezen over de diverse resarch die werd uitgevoerd op en met UG mbt zijn paranormale gaven.. Als ik me niet vergis was dat op de Stanford University.
Vele van zijn "gaven" konden ze ook daar niet verklaren.
Ik zal dat boek nog eens opsnorren, kun je dat hier eens lezen wannneer de sneeuw met bakken uit de lucht komt vallen.

Gr. from Valais