7 sep 2008

Gadget freak

Ik geef het eerlijk toe, ik ben een freak.....een gadget freak om precies te zijn.

Geregeld spendeer ik onze zuur verdiende centjes aan leuke, handige, interessante, technologische apparaatjes. Zo hebben we:

  • dvd recorder
  • digitale tv
  • drie lcd's
  • wifi
  • touch screen mobile
  • 2 laptops
  • dig. fotolijstje
  • ipod
  • 4* mp4 speler
  • etc,etc

Ik ben dus een ervaren gadget freak en heb dan ook een standaard manier om om te gaan met nieuwe apparaten. Als eerste wordt de verpakking verwijderd en daarna, let op, nu komt de gouden truc: daarna wordt de gebruiksaanwijzing weggegooid!!

In mijn beleving zijn al die gebruiksaanwijzingen overbodig en daarmee ballast, dus weg ermee. Na installatie van het nieuwe apparaat ga ik vervolgens op alle knopjes klikken die ik maar kan vinden en binnen notime weet ik hoe een en ander werkt. Dat het met deze handelswijze wel eens gebeurt dat ik pas jaren later achter een functie van een apparaat kom, neem ik voor lief. Waarschijnlijk is het dan toch een overbodige functie :-)

Nu heb ik mijn oog laten vallen op een nieuwe gadget, te weten:

De Acer Aspire One A150!

Een mini-laptop met 1 gig geheugen, 120 gig HDD, 1024 resolutie, WiFi, USB aansluitingen, webcam en...KLEIN!

Een perfect apparaat om mee te nemen op vakantie, te mailen en internetten op de bank.

Het enige wat rest is.... sparen! Het apparaatje kost 320 euro ( met een linux distributie als OS ).

Ik heb weer een doel in dit leven :-)

(PS: als iemand zich geroepen voelt om mij een cadeautje te geven omdat ik zo'n toffe peer ben dan.....)

3 opmerkingen:

Unknown zei

Het blijft akelig stil.....

Unknown zei

Een doel in het leven....een mini laptop! Niet wereldvrede of bestrijd de hongersnood. Iets te lang in de commerciele wereld aan het werk misschien?

gr.Ellen

Anoniem zei

tja.......

wezep:-)