30 sep 2008

Nationalisatie

Deze week staat in het teken van het redden van Fortis door de Benelux regeringen. Nadat Fortis de ABN Amro heeft gekocht ging het bergafwaarts. In een jaar tijd hebben ze 70% van hun waarde op de aandelenmarkt in moeten leveren. Deze vrije val van de waarde werd dit weekend, hopenlijk, een halt toe geroepen door de financiele injectie van 11,2 miljard door bovengenoemde regeringen.

En waarom interesseert mij dat? Nou, mijn huidige werkgever, de ABN Amro, is er nauw bij betrokken. In de reddingsactie is ook een clausule opgenomen: de ABN Amro moet verkocht worden. Dit laatste veroorzaakt een hoop onrust bij de werknemers van de ABN Amro en ook mijn inzet staat ter discussie.

Erg interessant om een keer van dichtbij mee te maken, en als ik de geluiden mag geloven is het nu DE tijd om aandelen Fortis aan te schaffen. Helaas heb ik niet het benodigde kapitaal, maar ik krijg wel een praktijkles economie.

Geen opmerkingen: